17.10.14

Moooi Showroom & Marcel Wanders Studio

Besøket på showroomet til Moooi i var absloutt et av høydepunktene under vår BloggersTour i Amsterdam. Å tre over dørstokken her var som å komme inn et lite eventyrland av eklektisk design, lekenhet, og ikke minst farger. Det var to miljøer som fanget meg, enda de var så ulike. Den ene så lett og leken, sart og feminin. Og den andre, den rake motsetningen, med maskuline elementer som et surfebrett i taket og tunge skinnmøbler mot mørke vegger. Og som vi vet... ulikheter tiltrekker og gjør det hele litt mer spennende. Det som fanget meg var de store bildene fra Vatikanet i Roma, av den kjente fotografen Massimo Listri. Et godt eksempel på Mooois modige lek.

Lokalene, som tidligere har vært en gammel skole, har en takhøyde jeg ikke har sett maken til og vaker vinduer ut mot en grønn og vakker bakgård. Jeg kunne ha vandret rundt her i timesvis og lett forelsket meg i alt. Sjekke det selv hvis du tar turen innom Amsterdam: Moooi Showroom & Brandstore,Westerstraat 187, 1015 MA Amsterdam. 

Etter en kreativ workshop ble vi invitert opp til det helligste, nemlig Marcel Wanders Studio, og det er der magien skjer. Jeg er imponert over deres lidenskap og perspektiv. Spesielt deres evne omfavne respekt, integritet, lagspill, initiativ, forbedring og rett og slett barnslig moro på en og samme  arbeidsplass. Ikke rart designere klarer å komme opp med slike kreative produker når de har så frie tøyler. Jeg kunne fint ha jobbet her. For et kreativt miljø, for noen herlige mennesker!








Foto Linda Elmin



Pin It

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar